لیست اختراعات محمد محمدكريمي حسين آبادي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ ثبت: 1393/12/10
خلاصه اختراع:

خلاصه اختراع عنوان اختراع: سنسور هيدروليكي مجهز به سنسور نوري با سرعت پاسخ بسيار بالا جهت استفاده در سيستم توزين در حال حركت وسايل نقليه متحرك در راه‌ها زمينه فني: مهندسي عمران، راه و ترابري، مديريت راه¬ها¬¬، كنترل ايمني راه¬ها، آزادراه¬ها و بزرگ¬راه¬ها، سيستم‌هاي هوشمند در كنترل حمل و نقل، سيستم توزين در حال حركت وسايل نقليه در راه¬ها، سنسورهاي هيدروليكي با سرعت پاسخ بسيار بالا، سنسورهاي نوري با سرعت پاسخ بالا سيستم توزين در حال حركت براي كنترل وزن وسايل نقليه استفاده مي¬شود. در حال حاضر بيشترين نوع مصرفي سنسورها در سيستم توزين در حال حركت سنسور كوارتز بوده كه نوعي از سنسورهاي پيزوالكتريك مي¬باشد. از مشكلات اصلي اين سنسورها قرارگيري قسمت اصلي سنسور به صورت مستقيم در مسير چرخ و بارگذاري مستقيم آن است و در نتيجه عمر كم آنها است. همچنين اين سيستم¬ها در سرعت¬هاي بالا به دليل ديناميك بالا و محدوديت پاسخ سنسور در پاسخ داراي خطاي بالايي هستند. در اين اختراع از فشار هيدروليكي و تبديل آن به كرنش و در نهايت محاسبه كرنش با استفاده از سنسور توري براگ فيبري براي اندازه‌گيري بار محور استفاده شده است. در عرض جاده و در ضخامت 20 سانتيمتر تعدادي ورقه¬هاي ضخيمي گذاشته مي¬شود كه در در دو انتهاي آن شفت¬هاي هيدروليكي بصورت تير دو انتها ساده گذاشته شده است (شكل 6، 7، 8). با اعمال بار به ورقه¬ها بار به شفت¬ها منتقل شده و فشار هيدروليكي به سنسور هيدروليكي مجهز به سنسور توري براگ فيبري طراحي شده منتقل مي¬شود (شكل5). در اين سنسور كه فشار هيدروليكي در داخل محفظه باعث ايجاد كرنش در صفحه فلزي داخل سنسور مي¬شود و تغييرات كرنش با افزايش فشار رابطه خطي دارد (شكل 1 و 3).

تاریخ ثبت: 1393/12/27
خلاصه اختراع:

در اين اختراع از پل براي سيستم توزين در حال حركت استفاده شده است. نشان داده شد كه صفحه با مقطع متغير (اشكال6-4) تحت جابجايي، در مقاطعي از ورق كه كمترين مساحت را داشته باشد كرنش بيشتري اتفاق مي افتد. در اين اختراع از سنسور توري براگ فيبري براي ثبت مقدار كرنش با سرعت بالا استفاده شده است. گام هاي تجهيز كردن پل براي سيستم توزين در حال حركت بصورت فلوچارت (شكل 9) نشان داده شده است. هر كدام از مراحل بر اساس كميت هاي متغير و قابل استفاده براي عرشه هاي مختلف مي باشد و نشان داده شده كه تعداد كرنش سنج ها اثري بر روي نحوه عملكرد فلوچارت طراحي شده ندارد و تنها بر كيفيت پاسخ تاثير گذار است. نحوه چيدمان كرنش سنج هاي تشخيص سرعت، تعداد محور و كرنش سنج هاي تخمين مقدار بار هر محور در نقشه هاي اشكال 13 الي 17 آورده شده است.

تاریخ ثبت: 1394/09/23
خلاصه اختراع:

خلاصه اختراع عنوان اختراع: سيستم تشخيص صاف شدگي و توزين ديناميكي بار چرخ قطار در خطوط راه آهن با استفاده از سنسور نوري توري براگ فيبري(FBG ) Flat Wheel Detection and Dynamic Weighting the Train Load Axels Systems in Railway Networks by Using Fiber Bragg Grating (FBG) Optic Sensor در اين اختراع از واكنش ايجاد شده در خطوط راه آهن جهت تشخيص صاف شدگي چرخ استفاده شده است. براي اندازه¬گيري واكنش در ريل از سنسور توري براگ فيبري براي ثبت مقدار كرنش ايجاد شده در ريل استفاده شده است كه توانايي ثبت داده با سرعت بسيار بالا را دارد و ميدان¬هاي مغناطيسي و بار الكتريكي ساكن هيچ گونه تاثيري بر روي عملكرد آن ندارد. روش نصب سنسور و روش محاسبه سرعت و بار هر كدام از محور توضيح داده شده است. گام¬هاي تشخيص و شدت صاف شدگي در فلوچارت شكل 12 نشان داده شده است. خرابي ها در پنج گروه بر اساس جدول 1 تقسيم بندي شده است. براي ارزيابي عملكرد سيستم تشخيص صاف شدگي چرخ نمونه در مقياس واقعي اجرا و عملكرد سنسور و نحوه آناليز داده ها شرح داده شده است.

موارد یافت شده: 3